ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در head سایت

قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در head سایت

در مقالات قبلی نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیکس را آموزش دادیم. گفتیم که پس از تبت نام و تکمیل حساب در گوگل آنالیتیکس یک کد دریافت می کنید. این کد بایستی در head سایت شما قرار بگیرد. قرار دادن کد بسته به نوع پلتفرمی که برای وب ساییتان استفاده کرده اید متفاوت خواهد بود. ما در اینجا نحوه قرار دادن کد را چند پلتفرم رایج خواهیم گفت.

قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در head سایت وردپرسی

اولین پلتفرم؛ وردپرس است که یکی از رایج ترین پلتفرهاست. برای اینکه کد در تمام صفحات وب سایت شما قرار بگیرد بایستی آن را در بخش header یا footer وب سایتتان قرار دهید. برای اضافه کردن کد در سایت های وردپرس دو راهکار وجود دارد.

۱) اضافه کردن کد بصورت دستی به head

برای اینکار کافیست وارد پیشخوان وردپرس شوید و از بخش نمایش زیرشاخه ویرایشگر پرونده پوسته را انتخاب کنید. در صفحه باز شده از منو سمت چپ روی آیتم سربرگ پوسته یا header.php را انتخاب کنید. کد Tracking Code را قبل از تگ بسته head قرار داده و روی بروزرسانی پرونده کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در head سایت

با قرار دادن کد، سایت وردپرسی شما به گوگل آنالیتیکس متصل میشود و آمار بازدید سایت وردپرسی شما فراهم میشود. لازم است بدانید که بایستی ۴۸ ساعت منتظر بمانید تا اطلاعات ترافیک و آمار و ارقام بازدید سایت شما در آمارگیر گوگل نمایش داده شود. برای مشاهده آمار وارد صفحه گوگل آنالیتیکس شده و سپس به آدرس https://analytics.google.com/analytics/web مراجعه کنید و آمار بازدید سایت خود را مشاهده نمایید.

۲) استفاده از افزونه Analytics Cat

برای قرار دادن کد با استفاده از افزونه بالا، کافیست ابتدا افرونه را از مخرن وردپرس نصب کنید. آن را فعال کنید، پیغامی با متحوای set up google analytics ظاهر میشه که با کلیک بر آن صفحه ای برای شما قابل مشاهده خواهد بود. در این صفحه از شما درخواست میشه که کد tracking ID را وارد کنید. کدی که هنگام ثبت نام دریافت کردید را در بخش Google analytics ID وارد کنید. بر روی گزینه save کلیک کنید. علاوه بر این افزونه، افزونه Google Analytics Dashboard for WP که از پرکاربردترین افزونه هاست نیز این امکان را به شما می دهد.

 

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده