ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

نقش متاتگ ها در سئو سایت

قبل از بررسی نقش متاتگ ها در بهینه سازی و سئو سایت. بهتره اول بدونیم متاتگ ها اصلا چه محتواهایی هستند.

متاتگ چیست؟

بهتره بگم متا تگ ها تکه هایی از کدها هستند. این کدها به موتورهای جستجو اطلاعات مهمی در مورد صفحات وب میدن. مثلا اینکه چطور این صفحات در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده بشن. یا اینکه چطور به بازدید کنندگان این صفحات رو نشون بدن.

در واقع متا تگ ها، کدهای HTML هستند. این کدها به موتورهای جستجو کمک می کنند. تا محتواهای صفحات را دسته بندی کنند. این متاتگ ها برای درک بهتر محتوای صفحه بکار می روند. متاتگ ها برای کاربران قابل دیدن نیست و در لایه head صفحه بکار می رود.

تو این مقاله میخوایم با برخی از متاتگ ها آشنا بشیم. علاوه بر این ببینیم چه زمانی باید از متا تگ ها استفاده کنیم. یا چه جاهایی نباید ازشون استفاده کنیم. متا تگ ها حاوی اطلاعات کوتاه و مهمی درون خود هستند. این محتواها در طبقه بندی اطلاعات صفحه وب سایت به موتورهای جستجو کمک بسیاری می کنند. موتورهای جستجو بهتر می توانند این اطلاعات را دسته بندی کنند.

اولین متاتگی که قراره راجبش حرف بزنیم متاتگ عنوان هست که بهش تگ تایتل هم میگن.

متاتگ عنوان (title)

این متاتگ همانطور که از نامش پیداست برای عنوان بکار می رود. هر صفحه ای در سایت، یک عنوان دارد که موضوع کلی آن صفحه را در سایت بازگو می کند. در واقع این متاتگ به عنوان صفحه ای است که موتورهای جستجو در نتایج خودشون نشان می دهند. این متاتگ ها در صفحه به موتور های جستجو کمک می کنند تا سایت مد نظر را بهتر بیابند. بهتر است تگ عنوان به گونه ای انتخاب شود که با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد. یعنی بازگو کننده محتوای صفحه باشد. تگ عنوان در مرورگر به شکل عنوان صفحه نماییش داده می شود.

به عنوان نمونه زمانی که آواسازان را در گوگل سرچ می کنیم. چندین آیتم برای نتایج جستجو لیست می کند. هر آیتم شامل یک عنوان و یک زیر عنوان است. آنچه در بحش عنوان می بینید در واقع همان تک title است.

متاتگ عنوان (title)

متا تگ Description

این متاتگ بعد از متا تگ عنوان (title) از مهم ترین متاتگ ها به حساب می آید. اگر هنگام جستجو در موتورهای جستجو دقت کرده باشید. در لیست جستجو یک عنوان برای هر آیتم آمده است. این آیتم همنا متاتگ  عنوان است. در زیر متا تگ عنوان یا آیتم آورده شده یک توضیح کوتاه و مختصر دیده می شود. این توضیح کوتاه و مختصر شرحیست از مختوای صفحه ای قرار است باز شود. پس شما می توانید با توجه به این شرح مختصر به محتوای کلی صفحه پی ببرید. این شرح محتصر همان متاتگ Description است.

بررسی نقش متاتگ ها در سئو سایت

حال بررسی کنیم نقش متاتگ ها در سئو سایت. این متاتگ می تواند ترغیب کننده مخاطب برای بازدید از صفحه شما باشد. این متا تگ در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که ارتباط این شرح مختصر با محتوای صفحه بسیار زیاد است. به کمک این متا تگ است که موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای صفحه پیدا می کنند. ارتباط واقعی این بخش با محتوای صفحه سبب بازدید بالاتر آن شده و نرخ بازدید و کلیک را افزایش می دهد.

اگر چه به ظاهر این تگ در رتبه بندی تاثیر مستقیم ندارد. اما به عنوان بخش مهمی از نتایج جسجتو سبب جذب مخاطب به صفحه می شود. طول این متاتگ نباید بیش از ۱۴۰ کلمه باشد. بیش از این مقدار در نتایج نشان داده نمی شود. سعی کنید در کوتاه ترین جملات جذابترین واژه هایی که بازکننده محتوای صفحه باشند را به کار ببرید.

نقش متاتگ ها در سئو سایت

متا تگ Content Type

وجود این متاتگ در صفحه بسیار مهم است. چرا که نوع کارکاترهای به کار رفته در صفحه را مشخص می کند. نبود این متاتگ می تواند مشکلات زیادی برای رندر صفحه بوجود بیاره.  اهمیت آن در سئو از همین بخش مشخص می شود که در صورت عمد وجود آن م.ت.رهای جستجو قادر به رندر گیری از صفحه نخواهند بود.

متاتگ ALT متن جایگزین تصویر

از نظر ظاهری، تصاویر بخش مهمی از صفحه را به خود اختصاص می دهند. یکی از عوامل جذب مخاطب در هر صفحه هستن. محتوای طولانی و خسته کننده را رنگ و لعاب می دهند. به گویا تر شدن محتوا کمک می کنند. اما نقش آنها در سئو سایت چیست؟ داده های همراه با هر تصویر برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند.

با یکی از مهم ترین ترین متاتگ های سئو آشنا شوید. استفاده از داده های مناسب برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. این داده ها کاربردهای فراوانی دارد. امروزه با توسعه هوش مصنوعی و قدرت پردازش، موتور جستجوی گوگل می تواند عناصر و المان های تشکیل دهنده تصویر را بفهمد. با اینحال وجود این تگ را باید در چک لیست سئوی سایت قرار داد. این متاتگ که با عنوان متن جایگزین تصویر در فارسی شناخته شده است. به عنوان یک کد در HTML به منظور توصیف ظاهر و کارکرد یک تصویر در یک صفحه استفاده میشه.

نقش متاتگ ALT (متن جایگزین تصویر)

زمانی که از متن جایگزین تصویر برای عکس هایی که در وب سایت بکار بردید استفاده کنید. ربات های موتور های جستجو این ویژگی را پردازش می کنند. آنها درک بهتری از محتوای صفحه بدست میارن. توصیه میشه متن جایگزین تصویر بیش از ۱۲۵ کاراکتر نباشه. چون موتورهای جستجو بیش از این تعداد را نمی خونند. در واقع محتوا بیهوده نوشته می شود. در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی که در صفحه بکار بردید استفاده کنید. تا تصویر مرتبط با محتوای شما باشد.

متاتگ های ذکر شده همگی نقش مهم در سئو سایت دارند. اما برخی متاتگ ها هم هستند که وجود آنها ضرورتی ندارد. حتی ممکن است متاتگ بد محسوب شوند. اونها میتونند اثر معکوس بر سئو سایت شما داشته باشند. به عنوان مثال: متاتگ نویسنده Author/web author. متاتگ تاریخ انقضا Expiration/date. یا متاتگ Cache control و Resource type. این متاتگ ها تاثیری بر سئو ندارند. ولی بهتر از بخش head سایت حذف شوند.

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده