ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

مفهوم سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

مفهوم سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

مفهوم سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

کلمه سئو (SEO) مخفف “search engine optimization :بهینه سازی موتور جستجو” است. یعنی شامل اقداماتیست که بر روی وب سایت خود انجام میدهید یا توسط متخصصان سئو انجام میشود. تا به جایگاهی مطلوب در بین صفحات گوگل دست یابید. به بیان ساده تر، مفهوم سئو به معنای فرآیند بهبود سایت برای افزایش بازدید است.

در واقع زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو سرچ می کنند. اگر صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو جایگاه بهتری داشته باشد، درصد دیده شدن و بازدید از وب سایت شما بیشتر خواهد بود. بنابراین کسب و کار شما فرصت بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه خواهید داشت.

گاهی مفهوم سئو با بازاریابی تبلیغاتی اشتباه گرفته می شود. اما یک تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی وجود دارد. سئو شامل رتبه‌بندی واقعی است. یعنی شما برای بدست ارودن آن جایگاه پولی پرداخت نمی کنید و براساس مختوا و کارکرد واقعی شما ای جایگاه را کسب کرده اید. اما در تبلیغات پولی شما در قبال جایگاهی که قرار گرفته اید پول پرداخت کرده اید.

بهینه سازی موتورهای جستجو چگونه کار میکند؟

گول و سایر موتورهای جستجو برای دادن رتبه به وب سایت ها از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. این فهرست را می تونید شبیه یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

سپس، الگوریتم های گوگل با در نظر گرفتن عوامل دسته بندی شده، صفحه های وب سایت موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مشخص شود تا تریبن نمایش صفحات براسای رتبه دریافتی درنتایج جستجو چگونه باشد. فرآیندهای سئو بطور کلی به دسته سئو داخلی (on- page seo) و سئو خارجی (off page seo) و سئو  تکنیکال دسته بندی می شوند. که هر کدام از این دسته بندی ها خود دارای استراتژی ها و دستور العمل های ویژه ای هستند.

پس از آشنایی با مفهوم سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) می توانید با مفاهیم سئو داخلی، سئو خارحی و سئو تکنیکال که در مطالب بعدی آورده می شود آشنا شوید.

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده