ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

استراتژی های بازاریابی محتوایی

برای بررسی استراتژی های بازاریابی محتوایی بهتر است. ابتدا بدونیم بازاریابی محتوایی چیست. تا بتونیم بصورت ملموس تر استراتژی ها را درک کنیم.

بازاریابی محتوایی چیست ؟

بازاریایی محتوایی مجموعه ای از راهکارها و استراتژی های بازاریابی محتوایی است. در واقع تولید و انتشار محتوای ارزشمند، جذاب و مفید از کسب و کار شماست. این مهم باید در راستای افزایش سهم حضور شما در بازار باشد. به بهبود جایگاه برند شما و تبدیل مخاطبان شما به مشتریان واقعیتان منجر بشه.

متخصصین حوزه بازاریایی محتوایی با شناخت جامعه هدف شما، ابتدا استراتژی های لازم جهت ایجاد محتوای ویژه کسب و کار شما را استخراج می کنند. سپس با انتشار این محتوای ارزشمند سبب ارتقا کسب و کار شما و افزایش نرخ تبدیل می شوند.

مروری بر استراتژی های بازاریابی محتوایی

  1. تولید محتوای شبکه های اجتماعی

    طیف گسترده ای از مخاطبان شما روزانه بخشی از زمان خود را در فضاهای مجازی سپری می کنند. بنابراین حضور شما در این فضاها یکی از الزامات کسب و کار شماست. اما حضور به تنهایی کتفی نخواهد بود. شما باید بتواند با ایجاد محتوایی جذاب و مفید مخاطبانتان را به مشتریان واقعی خود تبدیل کنید. این مهم تنها با تولید محتوا امکان پذیر نیست. شما برای اینکه بتوانید مخاطبانتان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. باید برای تولید محتوای خود نقشه و پلن داشته باشیدو ایده بابی کنید. سپس استراتژی های لازم را استخراج کنید و محتوایی ارزشمند تولید کنید. اگر در این زمینه به تنهایی نمیتوانید از پس کار برآیید. لازم هست تولید محتوای خود را برون سپاری کنید. و به متخصصین آن حوزه بسپارید. برای ثبت درخواست تولید محتوای متنی کلیک نمایید.

  2. مقاله نویسی (وبلاگ نویسیی)

    وبلاگ نویسی یک راهکار مناسب برای انتقال ایده هایتان به مخاطبانتان است. از آیتم های مهم استراتژی های بازاریابی محتوایی بشمار می رود. برای شروع مقاله نویسی ابتدا باید لیستی از سوالات تهیه کنید. این سوالات باید ببینید، سوالاتی باشند که در ارتباط با کسب و کار و خدماتیست که شما ارائه می کنید. یعنی مختوایی ایجاد کنید که احتمال می دهید مخاطبتان برای یافتن پاسخ آن اقدام به سرچ و جستجو کند. بهتر است قبل از نوشتن عنوانی را انتخاب کنید که افراد هنگام جستجوی پاسخ های خاص خود از آنها استفاده می کنند و در محتوای خود به آنها پاسخ دهید. سعی کنید تمام دانش و تجربه خود را در مقالات خود بیاورید، چرا که محتوای جذاب و مفید شانس بالاتری در رتبه بندی در گوگل بدست میاورد. با این کار شانس یافتن سایت شما توسط کاربران از موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد. در نتیجه احتمال خرید یا دریافت خدمات از شما بیشتر. وبلاگ نویسی علاوه بر آموزش و سرگرم کردن مخاطبان، نرخ تبدیل خواننده را به مشتری بالاتر می برد. مزیت وبلاگ نویسی در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، این است که شنا کسب و کار خود را به طور طبیعی تر تبلیغ می کنید. توصیه می کنیم مقالات خود را در چند دسته ساماندهی کنید و با استفاده از برچسب ها به مقالات مرتبط بپیوندید تا کاربران بتوانند به راحتی در محتوای شما حرکت کنند.

  3. تولید محتوای ویدئوی

     

    برای مخاطبان ویدیوها قابل تحمل تر هستندو و احتمال دیده شدن آنها نسبت به مختواهای متنی بیشتر است. ۸۷ درصد از بازاریابان ابراز کرده اند که محتواهای ویدئویی، بازدید و ترافیک بیشتری ایجاد می کند. در این روش بازاریابی امکان انتقال حجم بیشتری از مختوا در مقایسه با مختواهای متنی وجود دارد.  بسیاری از کسب و کارهایی که از محتواهای ویدئویی استفاده کرده اند مدعی بوده اند که نرخ تبدیل مشتریانی که از طریق بازاریابی وارد شده اند، بیشتر سایر محتواها بوده است. برای ایجاد یک محتوای ویدئویی تاثیر گذار شما بایستی یک سناریو طراحی کنید و مخاطب خود را به طور غیر مستقیم به فضای کسب و کار خود سوق دهید. این بهترین روش برای بازاریابی غیر مستقیم است.

     

  4. اینفوگرافیک

    شاید برایتان سوال باشد که اصلا اینفوگرافیک چیست؟پس با یک تعریف ساده از اینفوگرافیک شروع میکنیم.
    اینفوگرافیک؛ مجموعه‌ای از تصاویر، تجسم داده‌ها مانند نمودارهای دایره‌ای و نمودارهای میله‌ای و متن کوتاه است که یک نمای کلی و قابل درک از یک موضوع را بازگو می کند.

    اینفوگرافیک یکی از استراتژی های بازاریابی محتوایی است. به کمک اینفوگرافیک شما می توانید برای انتقال محتوای خود از تصاویر جذاب، نمودارها استفاده کنید نه دیواری پر از متن. اینکه از چه آیتم هایی در ساخت اینفوگرافیک خود استفاده کنید وابسته به ماهیت محتوای شما دارد. و هدفی که در قبال ساخت آن دارید. علاوه براین اینفوگرافیک ها می توانند جذابیت بیشتری به مختوای شما بدهند و از یکنواخت بودن متن شما جلوگیری کنند. فضای جذاب رنگی قابل فهم. اینفگرافیک ها علاوه بر جذابیت بخشیدن به متن شما، باعث دسته بندی شدن و سهولت دریافت مطلب توسط مخاطب میشه.

    استراتژی های بازاریابی محتوایی
    نمونه ای از اینفوگرافیک های جذاب

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده