ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

راه اندازی گوگل آنالیتیکس

راه اندازی گوگل آنالیتیکس

آشنایی با نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا به انبوهی از اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. برای راه اندازی اولیه گوگل آنالیتیکس بیش ار هر چیز شما به یک حساب گوگل احتیاج دارید. اگر حساب کاری گوگل ندارید ابتدا آن را ایجاد کنید.  سپس مراحل بعدی را دنبال کنید. چنانچه حساب کاربری دارید کافیست در مرورگر خود https://analytics.google.com  را وارد کنید. پس از ورود بر روی گزینه START FOR FREE کلیک کنید. تا بتوانبد از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

راه اندازی گوگل آنالیتیکس

با کلیک بر روی این گزینه از طریق حساب کاربری گوگل خود می توانید وارد اکانت آنالتیکس خود شوید. شما به صفحه خوش‌آمد گویی هدایت می شوید در این مرحله بایستی بر روی دکمه Start measuring کلیک کنید

در صفحه آمده از شما می خواهید تا یک نام برای حساب تان انتخاب کنید. این نام می تواند نام شما یا نامی مربوط به وب سایت تان باشد ولی بهتر هست نام کسب و کارتان باشد.

پس از ثبت، نام درخواستی، به مرحله میزان دسترسی گوگل به سایت شما وارد می شود. شما می توانید با زدن تیک موارد مربوط به هر یک از این بخش ها دسترسی گوگل را محدود کنید. اما باید بدانید که با این کار اطلاعات و نتیجه حاصل از آنالیز گوگل از وب سایت شما نیز به تبع محدود خواهد شد. ما توصیه می کنیم تیک هیچ یک از این گزینه ها را غیر فعال نکنید تا گوگل دسترسی کامل به سایت شما داشته باشد. پس بر روی گزینه NEXT کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

شما در این مرحله باید مشخص که چه چیزهای را می خواهید اندازه گیری کنید. در این مرحله بایستی گزینه WEB  را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

فیلدهای ۱ تا ۶ را نیز به ترتیب با نام اکانت، نام وب سایت و آدرس وب سایت، موضوع سایت و تعیین موقعیت زمانی انتخاب کنید و سیس بر روی گزینه Get tracking ID کلیک کنید. در ادامه شما باید بروی روی پذیرش قوانین گوگل آنالیتیکس کلیک نمایید و موافقت خود را با آن اعلام کنید. یعنی بر روی گزینه I Accept کلیک نمایید.

با کلیک بر روی گزینه موافقت، گوگل آنالیتیکس به شما یک کد میدهد که باید آن را در سایت خود قرار دهید. این کد بایستی در head سایت شما قرار بگیرد. (اگرنیاز به آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در head سایت های مختلف دارید بر روی آموزش آن کلیک کنید.) پس از آن می توانید با استفاده از ابزارهای گوگل آنالیتیکس به بررسی و تحلیل وب سایت خود بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده