ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا چیست؟

اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا چیست؟

اینفوگرافیک ترکیب تصاویر، اعداد، نمودارها و محتوا برای انتقال بهتر و قابل درک تر مفاهیم است. در اینفوگرافیک هدف انتقال ساده تر و جدابت تر مطالب پیچیده ایست که قصد داریم مورد توجه قرار بگیرد. اینفوگرافیک برای هر موضوع و هر کسب و کاری قابل استفاده است. چه برای کسب و کارهای بزرگ به منظور افزایش اعتبار برتد، ایجاد سرنخ، افزایش فروش و گسترش پایگاه مشتریان خود. و چه برای یک معلم برای انتقال اطلاعات یک درس به شاگردانش.

جالب اینجاست که محبوبیت اینفوگرافیک ها جایگاه ویژه ای یافته است. از حضور در محتوای کسب و کارهای مراقبت های بهداشتی گرفته تا امور مالی و …. حتی مربیان و دانش آموزان نیز به دلیل تطبیق پذیری آنها در کلاس درس، اینفوگرافیک ها را ترجیح می دهند.

اینفوگرافیک ها از اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ محبوبیت پیدا کرد. با این حال، تاریخچه اینفوگرافیک به نمادهای غار در ۳۷۰۰۰ سال قبل از میلاد می رسد.

 

اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا چیست؟

اینفوگرافیک ها در شکل ها و اندازه های مختلف ارائه می شوند. بهترین آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها تصاویر و متن را برای ارتباط یک ایده، بینش یا اطلاعات ترکیب می کنند. اینفوگرافیک ها بسیار تطبیق پذیر هستند.

اینفوگرافیک  ها در جهت برآوردن ساختن سه هدف کلیدی بکار گرفته می شوند:

  1. سادگی
  2. قابل فهم بودن
  3. جذاب بودن

اگر اینفوگرافیک به خوبی انجام شود، می تواند به عنوان یک روش کارآمد و سرگرم کننده برای توضیح ایده های پیچیده به مخاطبان شما عمل کند. پس برای ایجاد آن نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. از اطلاعات معتبر استفاده کنید؛
    در عمق یک اینفوگرافیک حجمی از اطلاعات نهفته که به صورت ناملموس انتقال می یابد. اما برای انتقال موثر آن لازم است اطلاعات معتبر باشد.  براساس حقایق آماری بدست آمده باشند. به خصوص اگر ماهیت اینفوگرافیک علمی باشد. برای استخراج محتوایی که در اینفوگرافیک بکار می برید حتما اطلاعات را قبل از استفاده مورد بررسی قرار دهید تا اطلاعات نامعتبر بکار نبرید. بطور مثال اگر اطلاعاتی در یک وب سایت میخواند در مورد آن در گوگل هم سرچ بزنید و ببینید آمار دیگر وب سایت ها چگونه است آیا همگی این مفهوم را تایید می کنند یا نه.
  2. بیشتر اینفوگرافیک ها داده محور و کمی هستند و با استفاده از حقایق آماری، برخی از موضوعات انتخاب شده را توضیح می دهند. با این حال، هدف یک اینفوگرافیک فقط ارائه لیستی از حقایق و ارقام به خواننده شما نیست، بلکه استفاده از آن حقایق و ارقام برای بافتن روایتی است که خواننده را به درون خود بکشاند و مدت‌ها پس از گذشتن از آن‌ها به آنها بچسبد.

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده