انواع سئو
در مقاله مفهوم سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) با اصطلاح SEO، بهینه سازی موتورهای جستجو، آشنا شدیم. گفتیم سئو در واقع به بهبود دید سایت شما در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی یا عبارات جستجوی مرتبط اشاره دارد. سئو به ایجاد ترافیک سایت به طور طبیعی کمک می کند. مشتریان هنگام جستجوی خدمات یا محصول، به احتمال زیاد یکی از ۱۰ نتیجه اول را از موتور جستجو انتخاب را می کنند. این ۱۰ نتیجه ترجیح داده می شوند زیرا به خوبی نوشته شده اند و با استفاده از SEO کاملاً بهینه شده اند.
در ادامه انواع سئو را بازگو خواهیم کرد. انواع مختلف سئو وجود دارد که به وب سایت ها کمک می کند تا در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بهتری داشته باشند.
- سئو کلاه سفیدمنظور از سئو کلاه سفید، شیوه های و راهکارهایی از سئو است که با شرایط و ضوابط موتورهای جمله گوگل همخوانی دارد. سئو کلاه سفید رتبه موتور جستجوی شما را در SERP ها بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را با شرایط خدمات موتور جستجو تنظیم می کند.در واقع استراتژی های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت مطلوب است. چند نمونه از این استراتژی ها شامل
- استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی
- ارائه خدمات و محتوای با کیفیت
- آسان سازی پیمایش در وب سایت
- سئو کلاه سیاه
سئوی کلاه سیاه با استفاده از نقاط ضعف الگوریتم جستجوی گوگل استفاده میکنه و به نوعی خزنده ها را دور میزنه تا رتبه بالاتر در نتایج جستجو بدست بیارد. استراتژیهای ایجاد پیوند هرزنامه یا پولی، پر کردن کلمات کلیدی، پنهانسازی و غیره برای پیشروی در نتایج موتورهای جستجو استفاده میشوند. این روشها نتایج فوری میدهند، اما اگر توسط گوگل شناسایی شوند، میتوانند بر وبسایت شما تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، توصیه می شود از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید.