ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

۵ دلیل افت سئو سایت

کاهش سئو

۱) تغییراتی در تجربه کاربری

در بعضی از مواقع ممکن است تغییراتی که در تجربه کاربری و ظاهر گوگل رخ می دهد، باعث شود که بازدید سایت شما کاهش پیدا کند و رتبه آن نیز دچار افت شود.

برای مثال در چند سال اخیر سایت هایی که با کلمه ترجمه در رتبه های اول و دوم و به طور کلی در صفحه اول گوگل قرار داشتند، بازدید روزانه زیادی داشتند.

اما ناگهان تغییری که گوگل در آن ایجاد کرد باعث افت رتبه آنها شد. تغییر گوگل افزودن مترجم خود بود که در این صورت در همه زبان ها کاربران بعد از سرچ کلمه ترجمه، در نگاه اول کادر ترجمه گوگل را مشاهده می کنند. این تغییر باعث افت رتبه سایت هایی که در این حوزه فعالیت داشتند شد.

در مثال دیگر، مدتی است که گوگل در جواب سرچ بیشتر کاربران یک متن کوتاه قبل از اسنیپت ها ارائه می دهد. با این کار ممکن است کاربر جواب خود را از همین متن دریافت کند و کلیکی روی نتایج دیگر نداشته باشد که این فیچر باعث کاهش ترافیک سایت می شود.

۲) فعالیت بیشتر رقبا

ممکن است که شما کارهای درستی در سایت انجام داده باشید، اما باز هم با کاهش رتبه و ترافیک سایت مواجه شوید. یکی از ۵ دلیل افت سئو سایت فعالیت و بروز بودن بیشتر رقبای شماست.

برای جلوگیری از این اتفاق بایستی رقبای سایت خود را در وهه اول شناسایی کنید و فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی، لینک سازی و بازاریابی محتوا توجه کنید . بررسی کنید از چه ترفندها و ابزارهای در جهت توسعه کسب و کار و بهبود سئو سایت خود استفاده میکنند. برای این منظور می توانید از ابزارهایی مانند Wayback Machine یا Versionista تغییرات سایت رقبا را مشاهده، بررسی و آنالیز کنید. بعد از بررسی بایستی برنامه ای تدوین کنید تا بهتر از این اقدامات را بر روی سایت خود لحاظ کنید.

۳) کاهش سرعت سایت

سرعت لود صفحات یکی از مواردیه که به شکل مستقیم بر روی تجربه کاربری تاثیر می گذارد. سرعت صفحات نه تنها بر تجربه کاربری بلکه به شکل قابل توجهی بر روی سئو نیز تاثیر دارد. بنابراین یکی از دلایل افت رتبه سایت تان هم میتواند دقیقا همین کاهش سرعت باشد. برای بهبود لود صفحات بایستی به حجم موارد اپلود شده در وب سایت، سرویس دهنده هاستینگ و …. توجه داشت.

۴) کلمات کلیدی نامناسب

اینکه شما از چه کلمات کلیدی برای وب سایت خود استفاده می کنید نکته بسیار مهمی در سئو می باشد. کلمات کلیدی که شما انتخاب میکنید بایستی با موضوع و هدف سایت شما مرتبط باشند. استفاده از کلمات کلیدی منسوخ شده و یا کلماتی گه امکان جستجوی آنها توسط کاربران بسیار پایین و در خد صفر هست مطمئنا رتبه سایت شما را پایین می آید. بهتر است از کلکات کلیدی استفاده کنید که به زبان ساده تریبیان می شوند تا کلمه کلیدی شما در جملاتی که کاربران آن‌ها در عنوان یا توضیحات شما قرار میگیرد بهتر پیدا کنند.  موتورهای جستجو نیز به جملاتی کامل با زبانی ساده رتبه بالاتری  می دهند.

۵) تولید محتوای ضعیف

ما معتقدیم از مهم ترین دلایل افت بازدید از وب سایت عدم تولید محتوای قوی و قدرتمند است. اگر وب سایت شما در بخش تولید محتوا ضعیف عمل کند، مخاطبین شما از دست خواهند رفت. بنابراین رفته رفته آمار وب سایت شما کاهش پیدا می کند. برای حل این مشکل بهتر است تا بازنگری جدی در فرایند تولید محتوای خود داشته باشید. یکی از اصلی ترین کارهایی که می توانید در این مرحله انجام دهید، بررسی و آنالیز محتواهای رقبای برترتان است. تلاش کنید تا نقاط ضعف و قوت آن ها را پیدا کرده و محتواهای ارزشمندی را تولید کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سبد خرید
  • امکان ایجاد یک حسابداری کوچک
  • امکان تعریف انبارها، کالاها و محصولات سازمان
  • امکان مشخصات دهی به هر یک از کالاها مانند رنگ، تعداد، گارانتی و ….
  • امکان تعریف نوع حساب؛ کل، معین و تفضیلی
  • امکان اتصال مشتریان به حساب های تفضیلی
  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور خرید
  • امکان اریال پیش فاکتور از طریق ایمیل و فکس از درون سامانه
  • امکان چاپ پیش فاکتور و فاکتور در قالب های مختلف
  • امکان گزارش گیری پیش فاکتور و فاکتورهای صادر شده