دیجیتال مارکتینگ درعصر جدید

دیجیتال مارکتینگ درعصر جدید

دیجیتال مارکتینگ درعصر جدید چیست؟

ابتدا میخواهیم با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم:

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شامل کلیه تلاشهای بازاریابی است که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کنند. اغلب بازاریابی دیجیتال را با بازاریابی اینترنتی یکسان میدانند. ولی تفاوت هایی هم دارند.برای مثال: استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی یا تبلیغات پیامکی روش های دیجیتالی در زمینه بازاریابی هستند اما هیچکدام آنلاین نیستند. از طرفی آژانس دیجیتال مارکتینگ یک شرکت است که خدمات بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کارها ارائه میدهد.بازاریابی دیجیتالی بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فن آوری های دیجیتال مبتنی بر اینترنت، مانند رایانه هایرومیزی، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و سیستم عامل های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده میکنند.

توسعه دهنده ی آن در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، شیوه استفاده برندها و مشاغل از فناوری برای بازاریابی را تغییر داد. از آنجا که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجاینده میشوند، و باافزایش روزافزون مردم به جای مراجعه به مغازه های فیزیکی، از دستگاه های دیجیتال استفاده میشود.

صورت های مختلف دیجیتال مارکتینگ درعصر جدید

معمولا به ۴ صورت تقسیم میشوند که بیشترین کاربرد و محبوبیت را در بین کاربران دارد:

بازاریابی محتوایی 

فرآیندی است که شما میتوانید با استفاده از آن برای جلب توجه، جذب و درگیر کردن گروهی از مخاطبان به تولید محتوای گیرا و مناسب با اهداف مخاطبان بپردازید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی، همان استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و فیس بوک و .. می باشد. که شما میتوانید محصولات خود را عرضه کنید و مشتریان زیادی را به خود جذب کنید.

سئو

سئو یا همان بهمینه سازی موتورهای جستجو روشی است که در آن میتوانید رتبه ی سایت خود را بالا ببرید. اما باید عبارات و کلماتی که مربوط به کسب و کارتان است را در آن جستجو کنید.

بازاریابی ایمیلی

به صرفه ترین روش بازاریابی دیجیتال است چرا که اگر هزینه ای در بازاریابی ایمیلی میکنید، بازدهی بسیار بالایی را بدست خواهید آورد.

کمپین های بازاریابی دیجیتال

کمپین های بازاریابی دیجیتال رواج پیدا کرده و ترکیبی از بهینه سازی موتورجستجو استفاده می کنند. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تاثیرگذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی تبلیغاتی، بازاریابی مبتنی بر داده، بازاریابی تجارت الکترونیکی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم ایمیل، تبلیغات صفحه نمایش، دیسک های نوری و بازی ها امری عادی شده اند. بازاریابی دیجیتال به کانال های غیر اینترنت گسترش می یابد که رسانه های دیجیتالی مانند تلویزیون، تلفن های همراه، پاسخ به تماس و زنگ های موبایل را در دسترس نگه میدارند.

گسترش کانال های غیر اینترنت بازاریابی دیجیتال را از بازایابی آنلاین متمایزمیکند. روش های مختلفی وجود دارد که مارک ها میتوانند از بازاریابی دیجیتال برای سود بردن از تلاش های بازاریابی خود استفاده کنند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ در عصر جدید نه تنها مارک هارا قادر میسازد تا محصولات و خدمات خود را به بازارعرضه کنند بلکه امکان پشتیبانی آنلاین را نیز فراهم می آورد.تا مشتریان احساس حمایت و ارزشمندی کنند.

تعامل رسانه های اجتماعی با برندها

استفاده از تعامل رساته های اجتماعی به برندها این امکان را می دهد تا بازخورد مثبت یا متفی از مشتریان خود دریافت کنند وهمچنین تعیین کنند که بسترهای رسانه ای برای آنها به خوبی کار میکند. به  همین ترتیب، بازاریابی  دیجیتال به یک مزیت افزایش یافته برای برندها و مشاغل تبدیل شده است. اکنون برای مصرف کنندگان معمول است که بازخورد خود را از طریق منابع رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وبسایتها درمورد تجربه خود با یک محصول یا مارک به صورت آنلاین ارسال کنند. این امر به طور فزاینده ای برای تجارت ایجاد میشود که از این مکالمات از طریق کانال رسانه های اجتماعی خود، استفاده و تشویق می کنند تا ارتباط مستقیمی با مشتریان داشته باشند و بازخوردهایی را که از آنها دریافت میکنند، مناسب مدیریت کنند.

وِرد ارتباطات دهان و گفتگو با همسالان معمولا تاثیر بیشتری بر مشتری میگذارد. زیرا مستقیما از شرکت ارسال نمی شوند و بنابراین برنامه ریزی نشده اند. و مشتریان به احتمال زیاد به تجربیات سایر مشتریان اعتماد میکنند.

نقش بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت چیست؟

درحالی که بازاریابی سنتی ممکن است در تبلیغات چاپی، ارتباط تلفنی یا بازاریابی فیزیکی وجود داشته باشد، بازاریابی دیجیتالی میتواند بصورت الکترونیکی و آنلاین اتفاق بیوفتد. این بدان معنی است که تعدادی از فرصت های بی پایان برای مارک ها از جمله ایمیل، ویدئو، رسانه های اجتماعی یا فرصت های بازاریابی مبتنی بر وب سایت وجود دارد. در این مرحله بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما بسیار مهم است. به نظر میرسد که هر برند دیگری یک وبسایت دارد. اگر اینکار را نکنند، حداقل یک رسانه ی اجتماعی یا استراتژی تبلیغ دیجیتال را دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی به حدی متداول است که مصرف کنندگان اکنون، انتظار دارند و به عنوان راهی برای یادگیری برندها به آن اعتماد می کنند. از آن جا که دیجیتال مارکتینگ، گزینه ها و استراتژی های زیادی با آن دارد، میتوانید با بودجه مختلفی از انواع روشهای بازاریابی استفاده کنید.

با بازاریابی دیجیتال، میتوانید از ابزارهایی مانند داشبورد آنالیز نیز استفاده کنید تا موفقیت و ROI کمپین های خود را بیش از آنچه که ممکن است با یک محتوای تبلیغاتی- سنتی ماند بیلبورد یا تبلیغات چاپی- داشته باشید، نظارت کنید. در نهایت، امروزه بیشتر فروشندگان محصولات و خدمات خود را بصورت آنلاین می فروشند و خریداران می توانند مزیت های بیشتری دریافت کنند. و واقعیت این است که خریداران و فروشندگان با امکانی که اینترنت به آنها میدهد، میتوانند با یک کلیک از یک کشور به کشور دیگر بروند.

انواع دیجیتال مارکتینگ:

به دو دسته ی آنلاین و آفلاین تقسیم میشوند.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع بازاریابی که معمولا به آن بازاریابی آنلاین گفته میشود، شما میتوانید با کمک گرفتن از اینترنت و سایر ابزارهای دیجیتال، با سرعت بیشتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

نوع آفلاین دقیقا برعکس نوع آنلاین است. یعنی شما میتوانید مثلا با ارسال پیامک یا با تبلیغ در تلویزیون، بازاریابی کنید.

 

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در عصر جدید:

آنالیز و تحلیل داده

تبلیغات کلیکی

ایمیل مارکتینگ

بهینه سازی موتور جستجو

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی و تحلیل آن

ارسال پوش نوتیفیکیشن

انتشار ریپورتاژ آگهی

کوتاه کننده لینک

چت آنلاین

بازاریابی محتوا

پرداخت هزینه برای نمایش در نتایج جستجو

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ درعصر جدید چیست ؟

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق:

  1. باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ درک کاملی داشته باشد.
  2.  قدرت پیاده سازی یک استراتژی در حوزه بازاریابی آنلاین را داشته باشد.
  3. بتواند یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را در کمترین زمان و با هزینه ی کم انجام دهد.
  4. مخاطبان هدف خود را شناسایی نماید.
  5. با ایجاد انگیزه در بین مخاطبان خود اقدام به ساخت کمپین های دیجیتالی کند.
چارچوب کلی دیجیتال مارکتینگ ؟

در حوزه اهداف و و کانالها و روش های بازاریابی چارچوبی به نام   (RACE (Reach-Act-Convert-Engage وجود دارد.

Reach: هدف، جذب مشتریان یا آشنایی اولیه آنها با خدمات است.

میتوان هم از بازاریابی آنلاین و هم آفلاین استفاده کرد.

Act: هدف، فعالسازی مشتری است و اینکه اولین خرید را انجام دهد.

می­توان از شبکه‌­های اجتماعی، صفحات فرود، بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ یا … استفاده کرد.

Convert: هدف، تبدیل مشتری به یک خریدار پرتکرار.

که برای هر شرکتی میزان مختلفی از فروش، معنی فروش پرتکرار است.

Engage:هدف، تبدیل مشتری به یک خریدارِ وفا دار و همیشگی.

از اینکه با ما همراه بودید، سپاسگذاریم!

درشبکه های اجتماعی همراه ما باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست